Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Calling all Data Engineers! Fabric Data Engineer (Exam DP-700) live sessions are back! Starting October 16th. Sign up.

Reply
Calixte888
New Member

valeur null et copie dans excel

Bonjour,

je début en power query. 

Ma première requête fonctionne. Pour certaines cases, j'ai des valeurs null  car il n'y a pas de valeur dans mes données d'origine. Voici une partie de mon tableau de requête

Calixte888_0-1742740385746.png

Un fois la requête chargée, le résultat se passe comme prévu : 

Calixte888_1-1742740472747.png

Pour des questions de mise en page, j'ai un autre tableau final, dans le même fichier, dans un autre onglet, où ces données sont envoyées (avec un basique "="). 

Et c'est là mon problème : les cellules vides null de la requête sont complétées par une valeur par défaut dans mon tableau final

Calixte888_2-1742740753986.png

je n'arrive pas à ce que ces valeurs par défaut ne soient pas affichées. Avez-vous une idée?

Merci pour votre aide

1 ACCEPTED SOLUTION
OwenAuger
Super User
Super User

Hello 🙂

I'm replying in English, but I will try to put a French translation below. Apologies for any translation issues.
Je réponds en anglais, mais j'essaierai de fournir une traduction française ci-dessous. Veuillez excuser les éventuels problèmes de traduction.

English:

While Power Query can return true blank values in a table that is loaded to an Excel sheet, an Excel formula cannot return a true blank value. An Excel formula within a cell can must return a number, text, boolean, or error value.

If it is sufficient for the cells to appear blank, you could change your formulas to either of these, using "" instead of blank values:

=IF(ISBLANK('2- Tableau1'!E2),"",'2- Tableau1'!E2)
=LET(Value,'2- Tableau1'!E2,IF(ISBLANK(Value),"",Value))

Another option would be to build another query in Power Query that references your original query but produces a table with the second layout.

Français:

Bien que Power Query puisse renvoyer de vraies valeurs vides dans un tableau chargé dans une feuille Excel, une formule Excel ne peut pas renvoyer de vraies valeurs vides. Une formule Excel à l'intérieur d'une cellule doit renvoyer un nombre, du texte, une valeur booléenne ou une valeur d'erreur.

S'il suffit que les cellules apparaissent vides, vous pouvez modifier vos formules comme suit, en utilisant "" à la place des valeurs vides :

Une autre option consisterait à créer une autre requête dans Power Query qui se réfère à votre requête originale mais qui produit un tableau avec la deuxième présentation.

Kind regards/Cordialement

Owen

Owen Auger
Did I answer your question? Mark my post as a solution!
Blog
LinkedIn

View solution in original post

3 REPLIES 3
Anonymous
Not applicable

Hi @Calixte888 
Thank you for reaching out microsoft fabric community forum.
I hope this issue has been resolved. If it has, please mark the helpful reply and accept it as the solution. This will assist other community members with similar problems in solving them more quickly.
Thank you.

Calixte888
New Member

Thanks for your answer. Now I know that it's not an issue with my Power Query request. So I took the option with a excel formula. It works perfectly.

OwenAuger
Super User
Super User

Hello 🙂

I'm replying in English, but I will try to put a French translation below. Apologies for any translation issues.
Je réponds en anglais, mais j'essaierai de fournir une traduction française ci-dessous. Veuillez excuser les éventuels problèmes de traduction.

English:

While Power Query can return true blank values in a table that is loaded to an Excel sheet, an Excel formula cannot return a true blank value. An Excel formula within a cell can must return a number, text, boolean, or error value.

If it is sufficient for the cells to appear blank, you could change your formulas to either of these, using "" instead of blank values:

Another option would be to build another query in Power Query that references your original query but produces a table with the second layout.

Français:

Bien que Power Query puisse renvoyer de vraies valeurs vides dans un tableau chargé dans une feuille Excel, une formule Excel ne peut pas renvoyer de vraies valeurs vides. Une formule Excel à l'intérieur d'une cellule doit renvoyer un nombre, du texte, une valeur booléenne ou une valeur d'erreur.

S'il suffit que les cellules apparaissent vides, vous pouvez modifier vos formules comme suit, en utilisant "" à la place des valeurs vides :

Une autre option consisterait à créer une autre requête dans Power Query qui se réfère à votre requête originale mais qui produit un tableau avec la deuxième présentation.

Kind regards/Cordialement

Owen

Owen Auger
Did I answer your question? Mark my post as a solution!
Blog
LinkedIn

Helpful resources

Announcements
FabCon Global Hackathon Carousel

FabCon Global Hackathon

Join the Fabric FabCon Global Hackathon—running virtually through Nov 3. Open to all skill levels. $10,000 in prizes!

September Power BI Update Carousel

Power BI Monthly Update - September 2025

Check out the September 2025 Power BI update to learn about new features.

FabCon Atlanta 2026 carousel

FabCon Atlanta 2026

Join us at FabCon Atlanta, March 16-20, for the ultimate Fabric, Power BI, AI and SQL community-led event. Save $200 with code FABCOMM.

Top Kudoed Authors