Forum Discussion
ben_w
8 years agoFrequent Visitor
dax count how many consecutive days
Hi I'm trying to calculate how many consecutive days a machine is planned on a project. Data table example: Date - MachineNr - ProjectNr 2018-02-01 - MACH1 - PROJ1 2018-02-02 - MACH1 - ...
- 8 years ago
Try this MEASURE
Measure = VAR starting = CALCULATE ( MAX ( TableName[Date] ), FILTER ( ALLEXCEPT ( TableName, TableName[MachineNr] ), TableName[Date] < SELECTEDVALUE ( TableName[Date] ) && TableName[ProjectNr] <> SELECTEDVALUE ( TableName[ProjectNr] ) ) ) VAR Seriesstart = IF ( ISBLANK ( starting ), CALCULATE ( MIN ( TableName[Date] ), FILTER ( ALLEXCEPT ( TableName, TableName[MachineNr] ), TableName[Date] < SELECTEDVALUE ( TableName[Date] ) ) ) - 1, starting ) RETURN DATEDIFF ( Seriesstart, SELECTEDVALUE ( TableName[Date] ), DAY )
Zubair_Muhammad
Community Champion
8 years agoABC11
Resolver I
3 years agoHello Zubair
I need help- I would like to "do No of consecutive day worked by employee"
I try to follow this code- I am getting error
"A single value for column 'WORKDATE' in table 'New LEM Facts' cannot be determined. This can happen when a measure formula refers to a column that contains many values without specifying an aggregation such as min, max, count, or sum to get a single result."
No_Of_Days =
VAR starting =
CALCULATE(
Max('New LEM Facts'[WORKDATE]),
FILTER(
ALLEXCEPT('New LEM Facts', 'New LEM Facts'[CONTRACT_NO]),
'New LEM Facts'[WORKDATE]<SELECTEDVALUE( 'New LEM Facts'[WORKDATE])
)
)
VAR Seriesstart=
if(
ISBLANK(starting),
CALCULATE(
MIN('New LEM Facts'[WORKDATE]),
FILTER(
ALLEXCEPT('New LEM Facts','New LEM Facts'[WORKDATE]),
'New LEM Facts'[WORKDATE]<SELECTEDVALUE('New LEM Facts'[WORKDATE])
)
)
-1,
starting
)
Return
DATEDIFF(Seriesstart,SELECTEDVALUE('New LEM Facts'[WORKDATE]),DAY)Thanks
- Anonymous3 years agoNot applicable
I have the exact same problem - and when trying to change SELECTEDVALUE with IF ( HASONEVALUE ( T[c] ), VALUES ( T[c] ), BLANK() ) it doesn't work....