Forum Discussion
Amz_123
7 years agoHelper I
DAX
Hi Community, Help me with DAX for finding the average of percentage Based on Slicer Selection. Here is my sample data, For Single Year Selection, Percentage of Each Category for each mo...
- 7 years ago
Hi Amz_123,
I made one sample for your reference.
1. Create a calculated table.
Table = VALUES(Table1[Year])
2. Create the measures as below.
maxre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var miny = CALCULATE(MIN('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var minre =CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=miny)) var maxre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=maxy)) var midre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]<>maxy&& Table1[Year]<> miny)) return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=maxy))midre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var miny = CALCULATE(MIN('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var minre =CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=miny)) var maxre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=maxy)) var midre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]<>maxy&& Table1[Year]<> miny)) return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=midre))minre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var miny = CALCULATE(MIN('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table')) var minre =CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=miny)) var maxre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=maxy)) var midre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]<>maxy&& Table1[Year]<> miny)) return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=miny))single = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=SELECTEDVALUE('Table'[Year])) )smax = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[maxre])
smid = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[midre])
smin = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[minre])
result = var county =CALCULATE(DISTINCTCOUNT('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'[Year])) return IF(county=1,[single]/[smin],IF(county>1 && county<3,([maxre]/[smax]+[minre]/[smin])/2,IF(county=3,([maxre]/[smax]+[midre]/[smid]+[minre]/[smin])/3)))Then we can get the result as we need.
For more details, please check the pbix as attached.
Regards,
Frank
v-frfei-msft
7 years agoCommunity Support
Hi Amz_123,
I made one sample for your reference.
1. Create a calculated table.
Table = VALUES(Table1[Year])
2. Create the measures as below.
maxre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'))
var miny = CALCULATE(MIN('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'))
var minre =CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=miny))
var maxre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]=maxy))
var midre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]<>maxy&& Table1[Year]<> miny))
return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=maxy))
midre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'))
var midre = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER(Table1,Table1[Year]<>maxy&& Table1[Year]<> miny))
return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=midre))
minre = var maxy =CALCULATE( MAX('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'))
return CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=miny))
single = CALCULATE(COUNT(Table1[Category]),FILTER('Table1',Table1[Year]=SELECTEDVALUE('Table'[Year]))
)
smax = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[maxre])
smid = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[midre])
smin = SUMX(ALLSELECTED(Table1[Category]),[minre])
result = var county =CALCULATE(DISTINCTCOUNT('Table'[Year]),ALLSELECTED('Table'[Year]))
return
IF(county=1,[single]/[smin],IF(county>1 && county<3,([maxre]/[smax]+[minre]/[smin])/2,IF(county=3,([maxre]/[smax]+[midre]/[smid]+[minre]/[smin])/3)))
Then we can get the result as we need.
For more details, please check the pbix as attached.
Regards,
Frank
v-frfei-msft
7 years agoCommunity Support
Hi Amz_123,
Does that make sense? If so, kindly mark my answer as a solution to close the case.
Regards,
Frank