Forum Discussion
Anonymous
2 years agoNot applicable
DAX
Hi All, I have data like below, Duplicates of drw-No, if release date is null, No of days = 0, if minnimum release date of draw_no having date, No of days = release date - previous date of release...
- 2 years ago
Hello Anonymous ,
can you please check if this is what you want :
nb of days =VAR draw_nb = 'Table (16)'[Draw_No]var datasource =FILTER(SUMMARIZE('Table (16)','Table (16)'[Draw_No],'Table (16)'[Release date]),'Table (16)'[Draw_No] = draw_nb)var min_release_date =MINX(datasource ,'Table (16)'[Release date])var prev_date_of_release_date =SELECTCOLUMNS(OFFSET(-1,datasource,ORDERBY('Table (16)'[Release date] , asc )),"@prev_release_date",'Table (16)'[Release date])var prev_date_of_revision_date =SELECTCOLUMNS(OFFSET(-1,datasource,ORDERBY('Table (16)'[Release date] , asc )),"@prev_rev_date",'Table (16)'[Revision Date])RETURNSWITCH(TRUE(),'Table (16)'[Release date] = "null" || ISBLANK('Table (16)'[Release date]) , 0 ,not ISBLANK(min_release_date) , 'Table (16)'[Release date] - prev_date_of_release_date,ISBLANK(prev_date_of_release_date), 'Table (16)'[Release date] - prev_date_of_revision_date)let me know if you have any problem or concerns, i would be happy to help you out.
best regards,
Daniel29195
2 years agoCommunity Champion
Hello Anonymous ,
can you please check if this is what you want :
nb of days =
VAR draw_nb = 'Table (16)'[Draw_No]
var datasource =
FILTER(
SUMMARIZE(
'Table (16)',
'Table (16)'[Draw_No],
'Table (16)'[Release date]
),
'Table (16)'[Draw_No] = draw_nb
)
var min_release_date =
MINX(
datasource ,
'Table (16)'[Release date]
)
var prev_date_of_release_date =
SELECTCOLUMNS(
OFFSET(
-1,
datasource,
ORDERBY('Table (16)'[Release date] , asc )
),
"@prev_release_date",'Table (16)'[Release date]
)
var prev_date_of_revision_date =
SELECTCOLUMNS(
OFFSET(
-1,
datasource,
ORDERBY('Table (16)'[Release date] , asc )
),
"@prev_rev_date",'Table (16)'[Revision Date]
)
RETURN
SWITCH(
TRUE(),
'Table (16)'[Release date] = "null" || ISBLANK('Table (16)'[Release date]) , 0 ,
not ISBLANK(min_release_date) , 'Table (16)'[Release date] - prev_date_of_release_date,
ISBLANK(prev_date_of_release_date), 'Table (16)'[Release date] - prev_date_of_revision_date
)
best regards,