Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

The Power BI Data Visualization World Championships is back! Get ahead of the game and start preparing now! Learn more

Reply
Jarrieta011
New Member

Problema al acceder a un conjunto de datos desde excel

Buenas,

Estoy tratando de usar desde Excel la información  que me han compartido a través del servicio de Power BI.

Cuando voy a excel a la pestaña de datos, origen de datos, power platform, power bi me da la opción  de hacer una tabla dinamica con ese conjunto de datos.

Primera pregunta: ¿sabe alguien si se puede trabajar esa información en Powrr Query desde Excel?

A mi solo me permite hacerlo a través de tablas dinámicas.

Además,  hay columnas que no respeta el formato original ,el del conjunto de datos, y no me permite añadirla al campo de valores de la tabla dinámica...Por lo que si no respeta el formato original,

Segunda pregunta:¿cómo puedo modificarlo para que me permita llevarlo a valores?

Necesito solucionar este problema ya que es de vital importancia.

Gracias

1 REPLY 1
lbendlin
Super User
Super User

You can

- export your Power BI data to Excel as a one time static feed

- export a "live" connection which is actually not live but an on-demand DAX query

- use "Analyze in Excel"  which gives you access to the raw Power BI dataset's data model

This has nothing to do with Power Query, and as you have noticed, neither of the above methods care much about your formatting expectations. 

Helpful resources

Announcements
Power BI DataViz World Championships

Power BI Dataviz World Championships

The Power BI Data Visualization World Championships is back! Get ahead of the game and start preparing now!

December 2025 Power BI Update Carousel

Power BI Monthly Update - December 2025

Check out the December 2025 Power BI Holiday Recap!

FabCon Atlanta 2026 carousel

FabCon Atlanta 2026

Join us at FabCon Atlanta, March 16-20, for the ultimate Fabric, Power BI, AI and SQL community-led event. Save $200 with code FABCOMM.