Check your eligibility for this 50% exam voucher offer and join us for free live learning sessions to get prepared for Exam DP-700.
Get StartedDon't miss out! 2025 Microsoft Fabric Community Conference, March 31 - April 2, Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount. Prices go up February 11th. Register now.
Hi, I'm trying to create parameter selection based on volume and percentage, if user select volume then volume should display and vice versa! to achieve this created parameter as well. percentage is displaying correctly but when i select volume parameter then no values are displaying. please help out. thanks!
I have shared pics for same and couldn't upload power bi file. pls let me know how to upload .
Hola dravi84980. Creo que lo que quieres es tener un segmentador que al presionarlo muestre el volumen o el % volumen.
Yo hice un ejemplo usando las ventas y el porcentaje de las ventas. Voy a modelado / Parametro nuevo / Campos
El nombre lo defines a gusto. Ventas y % ventas deben ser medidas, no campos y le das crear.
Ya en la visualizacion, usas el campo creado y te aparece un segmentador con las dos medidas. Si seleccionas ventas, solo grafica ventas y si seleccionas % ventas queda la visualizacion en porcentaje.
Grafica de Ventas
Grafica de % Ventas
Si consideras que respondi a tu duda ¡Marca mi publicación como solución! ¡Esto ayudará a otros en el foro!
User | Count |
---|---|
118 | |
75 | |
60 | |
50 | |
44 |
User | Count |
---|---|
175 | |
125 | |
60 | |