- Subscribe to RSS Feed
- Mark Topic as New
- Mark Topic as Read
- Float this Topic for Current User
- Bookmark
- Subscribe
- Printer Friendly Page
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
How to write multiple AND statement into switch statement
Hi all,
I just want to do dynamic calculation of one of my measure. Let me please explain,
I have a slicer of 4 different Channel group, like, Direct,Social, referral and Organic.
When I will click suppose direct and social, then it will show Percentage of leading of those two selected channel group.
After, when iclick Organic and referral, it will show percentage of leading between organic and referral.
I have calculated on prcentage of leading on other's measure.like
Direct vs Social = DIVIDE( ([Current Month Session For Direct TC] - [Current Month Session For Social TC]), [Current Month Session For Social TC] )
Similar I have Organic vs Referral and Others.
for making this dynamic i have written following formula,
Measure Selection for TC = IF(ISCROSSFILTERED( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping]),
SWITCH( TRUE(),
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Direct",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Organic Search"),[Direct vs Organic],
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Direct",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Referral"),[Direct vs Referral],
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Direct",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Social"),[Direct vs Social],
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Organic Search",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Referral"),[Organic vs Referral],
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Organic Search",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Social"),[Organic vs Social],
AND(VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Referral",VALUES('Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) = "Social"),[Referral vs Social], BLANK()),BLANK() )
but, it shows me, " A table of multiple values was supplied where a single value was expected"
can i use multiple values statement in switch, if not, then what can be the others solution?
Desired output,
Supppose direct's current month session = 500, organic =200,Social=600, Referral =100
if i select direct and organic both on the slicer it will show (500-200/200), again when i select social and referral it will show, (600-100/100),
And, these calculation will be on one measure (dynamic)
Please help to solve this problem
Any suggesation is really appreciable.
Thanks,
snandy2011
Solved! Go to Solution.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
Hi @snandy2011,
Try a measure like below, please.
Measure Selection for TC = VAR selectedValues = CALCULATE ( COUNT ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ), ALLSELECTED ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) ) RETURN IF ( ISCROSSFILTERED ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) && selectedValues = 2, SWITCH ( TRUE (), MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Organic Search" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Organic Search" }, [Direct vs Organic], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Referral" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Referral" }, [Direct vs Referral], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Social" }, [Direct vs Social], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Referral" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Referral" }, [Organic vs Referral], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Social" }, [Organic vs Social], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Referral", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Referral", "Social" }, [Referral vs Social], 888 ), 999 )
Best Regards,
Dale
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
Hi @snandy2011,
Try a measure like below, please.
Measure Selection for TC = VAR selectedValues = CALCULATE ( COUNT ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ), ALLSELECTED ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) ) RETURN IF ( ISCROSSFILTERED ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) && selectedValues = 2, SWITCH ( TRUE (), MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Organic Search" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Organic Search" }, [Direct vs Organic], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Referral" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Referral" }, [Direct vs Referral], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Direct", "Social" }, [Direct vs Social], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Referral" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Referral" }, [Organic vs Referral], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Organic Search", "Social" }, [Organic vs Social], MIN ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Referral", "Social" } && MAX ( 'Table For Comparison'[Default Channel Grouping] ) IN { "Referral", "Social" }, [Referral vs Social], 888 ), 999 )
Best Regards,
Dale
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
i am really sorry for late reply.I am from India actually and I Had holiday on yesterday.
Thanks a lot for your awesome solution.It has worked greatly. Except i did a liitle tweak.I used distinctcount function instead of only count and it worked perfect.
Thanks a lot once again for your reply.learnt new things from that
Thanks,
snandy2011

Helpful resources
Subject | Author | Posted | |
---|---|---|---|
10-17-2024 12:13 PM | |||
01-27-2025 03:45 PM | |||
06-06-2024 09:31 AM | |||
03-29-2024 03:58 PM | |||
02-18-2025 09:57 AM |
User | Count |