Advance your Data & AI career with 50 days of live learning, dataviz contests, hands-on challenges, study groups & certifications and more!
Get registeredGet Fabric Certified for FREE during Fabric Data Days. Don't miss your chance! Request now
Hi Experts, i need help in creating a visual similar to the one below.
However, for Column 6 i've created a custom table and used a Switch function To bring in the Total Sales. The issue is the relationships does not seem to be flowing through. Can someone help on this?
For notes, i've included the measure i'm current using.
-------------------------
-- Measure: [DelayPeriod]
-------------------------
MEASURE All_Measures[DelayPeriod] =
VAR SelectedPeriod = SELECTEDVALUE('Delayed Period'[Period])
VAR StartMonth =
SWITCH(
SelectedPeriod,
"T+1", MIN(DimDate[Date]),
"T+2", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 1,
"T+3", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 2,
"T+4", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 3,
"T+5", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 4,
"T+6", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 5,
"T+7", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 6,
"T+8", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 7,
"T+9", DATE(YEAR(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), MONTH(EOMONTH(MIN(DimDate[Date]), 0)), 1) + 8,
BLANK()
)
VAR EndMonth = MAX(DimDate[Date])
VAR DateFilter = FILTER(DimDate, DimDate[Date] >= StartMonth && DimDate[Date] <= EndMonth)
RETURN
SWITCH(
TRUE(),
SELECTEDVALUE(Custom_Visual_Card[Grouping]) = "Volume",
SWITCH(
TRUE(),
SelectedPeriod = "T+1",
CALCULATE(AVERAGEX((_2__Transformed_Forecast), _2__Transformed_Forecast[MSE Volume]), DateFilter),
SelectedPeriod = "T+2",
CALCULATE(AVERAGEX((_2__Transformed_Forecast), _2__Transformed_Forecast[MSE Volume]), DateFilter),
SelectedPeriod = "T+3",
SelectedPeriod = "T+4",
SelectedPeriod = "T+5",
SelectedPeriod = "T+6",
SelectedPeriod = "T+7",
SelectedPeriod = "T+8",
SelectedPeriod = "T+9",
BLANK()
),
SWITCH(
TRUE(),
SELECTEDVALUE(Custom_Visual_Card[Grouping]) = "Revenue",
SWITCH(
TRUE(),
SelectedPeriod = "T+1",
CALCULATE(AVERAGEX((_2__Transformed_Forecast), _2__Transformed_Forecast[MSE Revenue]), DateFilter),
SelectedPeriod = "T+2",
CALCULATE(AVERAGEX((_2__Transformed_Forecast), _2__Transformed_Forecast[MSE Revenue]), DateFilter),
SelectedPeriod = "T+3",
BLANK()
)
)
)
DisplayFolder = "Forecasting_UC"BR
Adrian
@Jared__ , for moving avg, Create a date using month year and join with date table and measure like
example
Cumm Sales = CALCULATE(AverageX(Values('Date'[Month Year]), CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]))),filter(all('Date'),'Date'[date] <=max('Date'[date])))
Running Total/ Cumulative:
https://www.youtube.com/watch?v=h2wsO332LUo&list=PLPaNVDMhUXGaaqV92SBD5X2hk3TMNlHhb&index=42
Continue to explore Power BI Window function Rolling, Cumulative/Running Total, WTD, MTD, QTD, YTD, FYTD: https://youtu.be/nxc_IWl-tTc
Advance your Data & AI career with 50 days of live learning, contests, hands-on challenges, study groups & certifications and more!
Check out the October 2025 Power BI update to learn about new features.