Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Don't miss out! 2025 Microsoft Fabric Community Conference, March 31 - April 2, Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount. Prices go up February 11th. Register now.

Reply
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Mostrar 0 en lugar de en blanco en una condición específica

Quiero forzar que se muestre un cero en lugar de estar en blanco cuando se produce una condición específica.

Tengo una medida que calcula puntos Hecho, que funciona bien:

Esfuerzo-Hecho = CALCULAR(SUMA('PI_Work'[Esfuerzo]), 'PI_Work','PI_Work'[Estado]="Hecho")

Sin embargo, si el Sprint es menor que el Sprint actual (está en el pasado) y se muestra en blanco, quiero que devuelva 0 en su lugar. Este es mi intento, pero está mostrando cero para todos los Sprints y no solo para los del pasado.

Effort_Done2 = VAR DoneZero = CALCULATE(SUM('PI_Work'[Effort]), 'PI_Work','PI_Work'[State]="Done", FILTER('PI_Work','PI_Work'[Sprint#]<[Current_Sprint#])) RETURN if(DoneZero=Blank(),0,DoneZero)
En mi ejemplo a continuación, el Sprint actual = 5
Alicia_Anderson_1-1654873960756.png

3 REPLIES 3
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Puedes probar

Effort done 2 =
var workDone = [Effort-Done]
return IF( SELECTEDVALUE( 'PI_Work'[Sprint#] < [Current Sprint#], COALESCE(workDone, 0), workDone)

Recibo un error con eso: "Se pasaron demasiados argumentos a la función SELECTEDVALUE. El recuento máximo de argumentos para la función es 2".

Typo, me faltaba un ). He editado el post original.

Helpful resources

Announcements
Las Vegas 2025

Join us at the Microsoft Fabric Community Conference

March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount! Prices go up Feb. 11th.

Jan25PBI_Carousel

Power BI Monthly Update - January 2025

Check out the January 2025 Power BI update to learn about new features in Reporting, Modeling, and Data Connectivity.

Jan NL Carousel

Fabric Community Update - January 2025

Find out what's new and trending in the Fabric community.

Top Solution Authors