Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Prepping for a Fabric certification exam? Join us for a live prep session with exam experts to learn how to pass the exam. Register now.

Reply
gnavia
Helper I
Helper I

Borrado

<

1 ACCEPTED SOLUTION

hola @gnavia

No sé a qué te refieres con despivo, ¿quizás significa depivot?

Esto significa que despvoró la tabla de datos de hechos, por favor refiérase a este blog:

https://radacad.com/pivot-and-unpivot-with-power-bi

saludos

Lin

Community Support Team _ Lin
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.

View solution in original post

5 REPLIES 5
Greg_Deckler
Super User
Super User

@gnavia - He descargado su archivo y recomiendo encarecidamente comenzar por despivo de todas sus columnas de humedad y temperatura. Más allá de eso, no estoy 100% en lo que está tratando de lograr.

Follow on LinkedIn
@ me in replies or I'll lose your thread!!!
Instead of a Kudo, please vote for this idea
Become an expert!: Enterprise DNA
External Tools: MSHGQM
YouTube Channel!: Microsoft Hates Greg
Latest book!:
Power BI Cookbook Third Edition (Color)

DAX is easy, CALCULATE makes DAX hard...

Hola @Greg_Deckler , gracias por tu respuesta. No se a que te refieres con ¿despivo, quizas significa despivotear?, pero si hago eso perderá la relacion de fechas con las columnas. Lo que trato de lograr es filtrar los graficos para que unicamente muestre 1 o 2 valores de humedad para comparar y no todos, lo mismo con la temperatura. Fuera de eso si convierto las columnas en filas, como mencione anteriormente la relación de la fecha con los datos se perderia.

hola @gnavia

No sé a qué te refieres con despivo, ¿quizás significa depivot?

Esto significa que despvoró la tabla de datos de hechos, por favor refiérase a este blog:

https://radacad.com/pivot-and-unpivot-with-power-bi

saludos

Lin

If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.

Hola,

Intento realizar lo que me dices, sin embargo me sale el siguiente error:

gnavia_0-1598267964579.png

Me sale error debido a duplicidad de fechas en los datos debido a que he pivoteado las columnas

hola @gnavia

Este error es que debe eliminar la relación, a continuación, despivot la tabla y, a continuación, cerrar&aplicar.

saludos

Lin

Helpful resources

Announcements
PBIApril_Carousel

Power BI Monthly Update - April 2025

Check out the April 2025 Power BI update to learn about new features.

Notebook Gallery Carousel1

NEW! Community Notebooks Gallery

Explore and share Fabric Notebooks to boost Power BI insights in the new community notebooks gallery.

April2025 Carousel

Fabric Community Update - April 2025

Find out what's new and trending in the Fabric community.

Top Solution Authors
Top Kudoed Authors