Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Get inspired! Check out the entries from the Power BI DataViz World Championships preliminary rounds and give kudos to your favorites. View the vizzies.

Reply
brcarvalho
Frequent Visitor

Error 431 - Objeto Sales Force

Olá, estou com o erro 431 conforme imagem em anexo, mas minhas bases já estão todas criadas e tratadas dentro do Bi. Nunca tive problemas de atualizações e comecei a ter hoje com esse erro 431. por favor, podem me ajudar a resolve-lo? estou com esse problema em todos os dashboards que utilizo exatamente esse objeto. Já tentei resolver de todas as maneiras conforme postagens aqui, mas nem o botão de 'select columns' é ativado pra mim. Sei que é relacionado ao número de colunas, mas só gostaria de resolver agora que já está tudo criado, não quero correr o risco de ter que refazer todos os dashboards. Obrigada 

brcarvalho_0-1734808555030.png

1 ACCEPTED SOLUTION

Cannot reproduce

let
    Source = Salesforce.Data("https://login.salesforce.com/", [ApiVersion=48]),
    Case1 = Source{[Name="Case"]}[Data],
    #"Removed Other Columns" = Table.SelectColumns(Case1,{"Id", "CaseNumber", "AccountId"})
in
    #"Removed Other Columns"

Which version of Power BI Desktop?  

View solution in original post

9 REPLIES 9
lbendlin
Super User
Super User

Which API version?  How long is your query text?

Olá Ibendlin, obrigada por me responder. Não sei te dizer qual é a API e o tamanho do texto na query, você pode me ajudar a descobrir, por favor?

Use Query Diagnostics to see the folded query - the URL will also mention the API version.

@lbendlin, seriam as informações abaixo?

Fonte = Salesforce.Data("https://login.salesforce.com/", [ApiVersion=48]

texto:

shared Negotiation = let
Fonte = Salesforce.Data("https://login.salesforce.com/", [ApiVersion=48]),
CLM_Negotiation__c = Fonte{[Name="CLM_Negotiation__c"]}[Data],
#"Coluna Condicional Adicionada" = Table.AddColumn(CLM_Negotiation__c, "Project type", each if Text.Contains([CLM_RecordTypeName__c], "Renewals") then "Renewals Workflow" else if Text.Contains([CLM_RecordTypeName__c], "Review") then "LAP Workflow" else "blank"),
#"Linhas Filtradas" = Table.SelectRows(#"Coluna Condicional Adicionada", each true),
#"Primeiros Caracteres Inseridos" = Table.AddColumn(#"Linhas Filtradas", "Primeiros caracteres", each Text.Start([CLM_GBSAbstractionAnalyst__c], 15), type text),
#"Colunas Renomeadas" = Table.RenameColumns(#"Primeiros Caracteres Inseridos",{{"Primeiros caracteres", "USER"}}),
#"Consultas Mescladas" = Table.NestedJoin(#"Colunas Renomeadas", {"CLM_Analyst__c"}, Usuário, {"Id"}, "Usuário", JoinKind.LeftOuter),
#"Usuário Expandido" = Table.ExpandTableColumn(#"Consultas Mescladas", "Usuário", {"Name"}, {"Usuário.Name"})
in
#"Usuário Expandido";

So you know the API version is 48. You can change that to a newer version if you want.

Your Power Query code is not actually executed. Your query folds into a custom SOQL query.  Use the Query Diagnostics to see how long that query is. 

- reduce the number of columns you fetch from the CLM_Negotiation__c object

- try not to add these conditional columns in Power Query

- definitely don't merge Salesforce Object queries in Power Query.  Let the data model do the work for you but be very careful to join tables based on Case Safe ID (Power BI is not natively case sensitive).

não sei se entendi completamente sua sugestão. 

1) como consigo remover colunas do objeto de negotiation? porque o botão 'remover colunas' não está habilitado

brcarvalho_0-1734825399384.png

Para diagnosticar seria nessa opção?

brcarvalho_1-1734825498086.png

1. do it one step higher, right after navigation

2. correct.

realmente não estou conseguindo escolher as colunas após a navegação. eu consigo adicionar pelo editor avançado? também tentei, mas como não consigo saber as colunas, não consigo ajustar no editor quais são

brcarvalho_0-1734828226279.png

Cannot reproduce

let
    Source = Salesforce.Data("https://login.salesforce.com/", [ApiVersion=48]),
    Case1 = Source{[Name="Case"]}[Data],
    #"Removed Other Columns" = Table.SelectColumns(Case1,{"Id", "CaseNumber", "AccountId"})
in
    #"Removed Other Columns"

Which version of Power BI Desktop?  

Helpful resources

Announcements
Las Vegas 2025

Join us at the Microsoft Fabric Community Conference

March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code FABINSIDER for a $400 discount!

FebPBI_Carousel

Power BI Monthly Update - February 2025

Check out the February 2025 Power BI update to learn about new features.

March2025 Carousel

Fabric Community Update - March 2025

Find out what's new and trending in the Fabric community.