Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Join the Fabric FabCon Global Hackathon—running virtually through Nov 3. Open to all skill levels. $10,000 in prizes! Register now.

Reply
ggaudfroy
Advocate III
Advocate III

Sum Distinct

Bonjour à tous,

Voici mon Cas de figure:

CHAQUE Établissement D'UN DES Lignes comptables (606xxx, 607xxx ...), et versez chaque ligne non Montant en €
. CHAQUE Établissement à Générer des heures de travail

Je Souhaite Calculer l'ONU cout horaire. Jusque la ok.

Mais chaque Compte comptable est REGROUPE par "Thématique" (énergie, entretien ...)
par regroupement Le Montant HT cumulé Je Souhaite, pas par Mais Le Nombre d'heures travaillées.

VOICI Ce que je fait

de Montant_HT]

Faire versez ne sommer Que les Sommes des uniques Valeurs.

ETB 1 = 500 heures
ETB 2 = 1000 heures

peu Importe Le Nombre de Lignes Comptable, je Souhaite Toujours Avoir 1500 heures par exemple.

Merci à tous!

2 REPLIES 2
Anonymous
Not applicable

Bonjour @ggaudfroy,

pardonnez-moi mais mon français est un peu rouillé. Peux tu écrire ton problème en anglais?

Merci beaucoup.

#I'M Not An Expert#

English is good but even better describe your tables and fields and show us your DAX!

Austin is VP Operations at PowerPivotPro and a professional self-service enthusiast 🙂

Helpful resources

Announcements
FabCon Global Hackathon Carousel

FabCon Global Hackathon

Join the Fabric FabCon Global Hackathon—running virtually through Nov 3. Open to all skill levels. $10,000 in prizes!

September Power BI Update Carousel

Power BI Monthly Update - September 2025

Check out the September 2025 Power BI update to learn about new features.

FabCon Atlanta 2026 carousel

FabCon Atlanta 2026

Join us at FabCon Atlanta, March 16-20, for the ultimate Fabric, Power BI, AI and SQL community-led event. Save $200 with code FABCOMM.

Top Solution Authors
Top Kudoed Authors