March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount! Early bird discount ends December 31.
Register NowBe one of the first to start using Fabric Databases. View on-demand sessions with database experts and the Microsoft product team to learn just how easy it is to get started. Watch now
Summary of Ask: Need a filter that will allow for multiple selections in the cooresponding slicers. Currently, this filter only works for a single selection.
Filter Measures are below and photos of the current result.
Thank you in advance.
Details:
I have 2 tables:
I have managed to create a measure that counts the Max of MaxCount between 2 Dates for Each EntityName. I use this measure as a visual filter "Is Not Blank". This one works. I select an Entity in the "Max" Slicer and the table filters to show the Max MaxCount between 2 dates selected then Filters to show the minimum date in that group to avoid additional ComNoModelNo's with the same MaxCount.
The Filter I am successful with is below- TryMax
What I am attempting to do is use the outcome of the filter on MaxCountsStartsByDateDiv and filter the UpdatedQuery table to only show the ComNoModelNo's from MaxCountsStartsByDateDiv.
I can get the filter below- TryMaxUpdate to show one ComNoModelNo, but if I select multiple EntityNames, the table is blank.
This Filter Works on the MaxCountsStartsbyDateDiv table when I select an EntityName on a slicer.
TryMax =
VAR _Entity = SELECTEDVALUE(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo])
VAR _Div = SELECTEDVALUE(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName])
VAR _MinDate = Min(DateTable[Date])
VAR _MaxDate = Max(DateTable[Date])
VAR _MaxCount = Calculate(Max(MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate]),AllExcept(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] >= _MinDate && MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] <= _MaxDate, MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity)
VAR _EarliestDate = CALCULATE(Min(MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo],MaxCountsStartsbyDateDiv[ComNoModelNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount, MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity)
VAR _ComMod = Calculate(min(MaxCountsStartsbyDateDiv[ComNoModelNo]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] = _EarliestDate,MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName] = _Div)
VAR _DivName = Calculate(min(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] = _EarliestDate,MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName] = _Div)
RETURN
IF(ISFILTERED(MaxCountsStartsbyDateDiv),COUNTROWS(FILTER(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName] = _DivName && MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] = _EarliestDate && MaxCountsStartsbyDateDiv[ComNoModelNo] = _ComMod)),CountRows(MaxCountsStartsbyDateDiv))
This Filter only allows for one EntityName to be filtered at a time:
TryMaxUpdate =
VAR _Entity = SELECTEDVALUE(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo])
VAR _Div = SELECTEDVALUE(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName])
VAR _MinDate = Min(DateTable[Date])
VAR _MaxDate = Max(DateTable[Date])
VAR _MaxCount = Calculate(Max(MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate]),AllExcept(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] >= _MinDate && MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] <= _MaxDate, MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity)
VAR _EarliestDate = CALCULATE(Min(MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo],MaxCountsStartsbyDateDiv[ComNoModelNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount, MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity)
VAR _ComMod = Calculate(min(MaxCountsStartsbyDateDiv[ComNoModelNo]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] = _EarliestDate,MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName] = _Div)
VAR _DivName = Calculate(min(MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName]),ALLEXCEPT(MaxCountsStartsbyDateDiv,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo]),MaxCountsStartsbyDateDiv[PrevDate] = _EarliestDate,MaxCountsStartsbyDateDiv[MaxDivStartCountByDate] = _MaxCount,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityNo] = _Entity,MaxCountsStartsbyDateDiv[EntityName] = _Div)
RETURN
IF(ISFILTERED(MaxCountsStartsbyDateDiv),COUNTROWS(FILTER(UpdatedQuery,UpdatedQuery[EntityName] = _DivName && UpdatedQuery[PrevDate] = _EarliestDate && UpdatedQuery[ComNoModNo] = _ComMod )),Countrows(UpdatedQuery))
I would like to have this filter allow for multiple EntityNames.
March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount!
User | Count |
---|---|
93 | |
92 | |
86 | |
77 | |
49 |
User | Count |
---|---|
166 | |
149 | |
99 | |