Forum Discussion
Arul
5 years agoSuper User
Date Conversion
Hi All,
Could one help me on how to convert the below attached text column into proper date time either in Power query editor or in DAX?
Thanks,
-Arul
- Anonymous5 years ago
Hi Arul ,
Try this calculated column
Column = VAR _y = RIGHT ( [Date], 4 ) VAR _d = RIGHT ( LEFT ( [Date], 10 ), 2 ) VAR _mon = SWITCH ( LEFT ( [Date], 3 ), "Jan", 1, "Feb", 2, "Mar", 3, "Apr", 4, "May", 5, "Jun", 6, "Jul", 7, "Aug", 8, "Sep", 9, "Oct", 10, "Nov", 11, "Dec", 12 ) VAR _h = RIGHT ( LEFT ( [Date], 13 ), 2 ) VAR _min = RIGHT ( LEFT ( [Date], 16 ), 2 ) VAR _s = RIGHT ( LEFT ( [Date], 19 ), 2 ) RETURN DATE ( _y, _mon, _d ) + TIME ( _h, _min, _s )Best Regards,
Stephen Tao
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
2 Replies
- amitchandakSuper User
Arul , A new column like in Power Query
DateTime.FromText(Text.combine({ Text.Middle([column],8,2)," ", Text.Middle([column],4,3), Text,Right([column],4),Text.Middle([column],11,8)}))
Adjust start index in middle if needed, like 8 can be 9
- AnonymousNot applicable
Hi Arul ,
Try this calculated column
Column = VAR _y = RIGHT ( [Date], 4 ) VAR _d = RIGHT ( LEFT ( [Date], 10 ), 2 ) VAR _mon = SWITCH ( LEFT ( [Date], 3 ), "Jan", 1, "Feb", 2, "Mar", 3, "Apr", 4, "May", 5, "Jun", 6, "Jul", 7, "Aug", 8, "Sep", 9, "Oct", 10, "Nov", 11, "Dec", 12 ) VAR _h = RIGHT ( LEFT ( [Date], 13 ), 2 ) VAR _min = RIGHT ( LEFT ( [Date], 16 ), 2 ) VAR _s = RIGHT ( LEFT ( [Date], 19 ), 2 ) RETURN DATE ( _y, _mon, _d ) + TIME ( _h, _min, _s )Best Regards,
Stephen Tao
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.