Power BI is turning 10! Tune in for a special live episode on July 24 with behind-the-scenes stories, product evolution highlights, and a sneak peek at what’s in store for the future.
Save the dateEnhance your career with this limited time 50% discount on Fabric and Power BI exams. Ends August 31st. Request your voucher.
StudentAssessmentScoreResult table:
LearningGains Table:
Hello,
How can I look up LearningGainLevel in Table_2 (which needs to go in the LearningGainLevel of Table_1 ) so that Result from Table_1 is between Min and Max of Table_2.
Also, two tables need to be joined on AssessmentTitle and GradeLevel to get the right LerningGainLevel from Table_2 to fill out LearningGainLevel of Table_1.
Please help,
Thank you!
Solved! Go to Solution.
LearningGainLevel = -- (column) var __result = StudentAssessmentScoreResult[Result] var __assessmentTitle = StudentAssessmentScoreResult[AssessmentTitle] var __gradeLevel = StudentAssessmentScoreResult[GradeLevel] var __gainLevel = MAXX( filter( LearningGains, LearningGains[Min] <= __result && __result <= LearningGains[Max] && LearningGains[SubLevel] <> "Overall" && LearningGains[AssesmentTitle] = __assessmentTitle && LearningGains[GradeLevel] = __gradeLevel ), LearningGains[LearningGain], ) return __gainLevel
This works regardless of relationships between the tables.
By the way, you CANNOT create a relationship between two tables in Power BI based on 2+ fields. There must be 1 field to join on in each table to be able to do it.
Best
Darek
LearningGainLevel = -- (column) var __result = StudentAssessmentScoreResult[Result] var __assessmentTitle = StudentAssessmentScoreResult[AssessmentTitle] var __gradeLevel = StudentAssessmentScoreResult[GradeLevel] var __gainLevel = MAXX( filter( LearningGains, LearningGains[Min] <= __result && __result <= LearningGains[Max] && LearningGains[SubLevel] <> "Overall" && LearningGains[AssesmentTitle] = __assessmentTitle && LearningGains[GradeLevel] = __gradeLevel ), LearningGains[LearningGain], ) return __gainLevel
This works regardless of relationships between the tables.
By the way, you CANNOT create a relationship between two tables in Power BI based on 2+ fields. There must be 1 field to join on in each table to be able to do it.
Best
Darek
Thank you!!!
User | Count |
---|---|
22 | |
11 | |
8 | |
6 | |
6 |
User | Count |
---|---|