Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn a 50% discount on the DP-600 certification exam by completing the Fabric 30 Days to Learn It challenge.

Reply
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Quiero que una consulta de Dax encuentre el valor mínimo y máximo de los elementos

Tengo una lista de elementos, quiero una consulta dax que pueda darme el recuento mínimo y máximo

ArtículosRecuento de artículos
Manzana1
Naranja1
Uva1
Manzana1
Sandía1
Manzana1
Naranja1
Uva1
Manzana1

así que aquí el conteo máximo sería manzana con conteo 4 y mínimo sería sandía con conteo 1

1 ACCEPTED SOLUTION
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Hola Sonali,

A continuación, le indicamos cómo puede escribir las expresiones DAX para estas medidas:

Recuento máximo = MAXX(SUMMARIZE('TuTabla', 'SuTabla'[Elementos], "Recuento", COUNT('TuTabla'[Elementos])), [Recuento])

Recuento mínimo = MINX(SUMMARIZE('TuTabla', 'TuTabla'[Elementos], "Recuento", COUNT('TuTabla'[Elementos])), [Recuento])




View solution in original post

1 REPLY 1
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Hola Sonali,

A continuación, le indicamos cómo puede escribir las expresiones DAX para estas medidas:

Recuento máximo = MAXX(SUMMARIZE('TuTabla', 'SuTabla'[Elementos], "Recuento", COUNT('TuTabla'[Elementos])), [Recuento])

Recuento mínimo = MINX(SUMMARIZE('TuTabla', 'TuTabla'[Elementos], "Recuento", COUNT('TuTabla'[Elementos])), [Recuento])




Helpful resources

Announcements
LearnSurvey

Fabric certifications survey

Certification feedback opportunity for the community.

PBI_APRIL_CAROUSEL1

Power BI Monthly Update - April 2024

Check out the April 2024 Power BI update to learn about new features.

April Fabric Community Update

Fabric Community Update - April 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.