Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Get certified in Microsoft Fabric—for free! For a limited time, the Microsoft Fabric Community team will be offering free DP-600 exam vouchers. Prepare now

Reply
AJPF
Helper I
Helper I

adición de datos externos al gráfico de líneas

Tengo una base de datos de estudiantes, cada uno de los cuales tiene una bandera booleana que indica si son un cuidador joven.

He creado las siguientes fórmulas DAX:

Access Young Carer á CALCULATE('Access metrics'[Access], 'Access Data'[Young Carer] ? 1)

Acceso a Young Carer PC - divide(CALCULATE('Access Metrics'[Access Young Carer]), CALCULATE('Access metrics'[Access]))

para permitirme crear un gráfico de líneas, con el año como eje, mostrando los porcentajes año tras año de los cuidadores jóvenes.

También tengo los siguientes datos externos (alterados manualmente), que muestran el porcentaje de cuidadores jóvenes en nuestra área local:

Year Care Leaver %
2016 1.01
2017 1.09
2018 0.97
2019 1.13
2020 1.09.

¿Cómo puedo añadir estos datos externos a mi gráfico de líneas? Necesito mostrar una comparación directa entre nuestros jóvenes cuidadores.y la población local.

2 REPLIES 2
amitchandak
Super User
Super User

@AJPF , basado en lo que tengo que necesita para tener dimensión de año común y se utiliza esta columna como una línea con alguna agregación

Join us as experts from around the world come together to shape the future of data and AI!
At the Microsoft Analytics Community Conference, global leaders and influential voices are stepping up to share their knowledge and help you master the latest in Microsoft Fabric, Copilot, and Purview.
️ November 12th-14th, 2024
 Online Event
Register Here
VijayP
Super User
Super User

@AJPF

Crear una medida CALCULATE(Sum(External Value), Values(Yearin main Table), Year in External Table)

y esta medida se puede añadir al gráfico y se considerará para el informe.

Por favor, comparta sus Kudoes y por favor marque esta solución si encuentra esto como solución

también puedes ver mis videos en www.youtube.com/perepavijay

Did I answer your question? Mark my post as a solution! Appreciate your Kudos!!
MY Blog || My YouTube Channel || Connect with me on Linkedin || My Latest Data Story - Ageing Analysis

Proud to be a Super User!

Helpful resources

Announcements
OCT PBI Update Carousel

Power BI Monthly Update - October 2024

Check out the October 2024 Power BI update to learn about new features.

September Hackathon Carousel

Microsoft Fabric & AI Learning Hackathon

Learn from experts, get hands-on experience, and win awesome prizes.

October NL Carousel

Fabric Community Update - October 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.

Top Solution Authors