Don't miss your chance to take the Fabric Data Engineer (DP-700) exam on us!
Learn moreThe FabCon + SQLCon recap series starts April 14th at 8am Pacific. If you’re tracking where AI is going inside Fabric, this first session is a can't miss. Register now
Hola a todos
Espero que alguien pueda ayudarme. Sé cuál es el problema, pero no sé cómo resolverlo.
Tengo una situación en la que hay 13 períodos en un año. Los datos que se importan no se importan diariamente, sino que se importan en el último día de ese período a través de un archivo de Excel. Así que lo que tengo, por ejemplo, es:
datos del 26 de enero de 2020
datos del 24 de enero de 2021
Si elijo sameperiodlastyear o dateadd -1 año para compararlo muestra espacios en blanco. Obviamente porque compara del 24 de enero de 2021 con el 24 de enero de 2020 (que no tiene datos).
¿Hay alguna manera de evitar esto?
Solved! Go to Solution.
@lekkerbek, creo que necesitas 364 días después del año 28*13
Ejemplo
Año detrás de ventas = CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]),dateadd('Date'[Date],-364,Day))
asegúrese de utilizar la tabla de fechas
@lekkerbek, creo que necesitas 364 días después del año 28*13
Ejemplo
Año detrás de ventas = CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]),dateadd('Date'[Date],-364,Day))
asegúrese de utilizar la tabla de fechas
If you have recently started exploring Fabric, we'd love to hear how it's going. Your feedback can help with product improvements.
A new Power BI DataViz World Championship is coming this June! Don't miss out on submitting your entry.
Share feedback directly with Fabric product managers, participate in targeted research studies and influence the Fabric roadmap.