Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Be one of the first to start using Fabric Databases. View on-demand sessions with database experts and the Microsoft product team to learn just how easy it is to get started. Watch now

Reply
Akhil_1411
Helper IV
Helper IV

Quiero una medida para estar en una cortadora

Hola a todos

Tengo un valor de medida que contiene con el Wt. Avg like - 1, 2.2, 3, ....... 1000 valores

Ahora, mi usuario final quería seleccionar en la segmentación de datos con cualquiera de los valores anteriores y el panel debe filtrar en consecuencia.

¿Puede alguien ayudarme a lograr esto. Sé que la medida no se puede poner en la cortadora.

Gracias

Akhil.

5 REPLIES 5
Tahreem24
Super User
Super User

@Akhil_1411 ,

Pruebe el siguiente hilo para la solución alternativa:

https://community.powerbi.com/t5/Desktop/Measure-as-Slicer-Workaround/td-p/611781

Don't forget to give thumbs up and accept this as a solution if it helped you!!!

Please take a quick glance at newly created dashboards : Restaurant Management Dashboard , HR Analytics Report , Hotel Management Report, Sales Analysis Report , Fortune 500 Companies Analysis , Revenue Tracking Dashboard
v-yiruan-msft
Community Support
Community Support

Hola @Akhil_1411 ,

¿Considerará el uso de filtro para reemplazar la segmentación de datos como se muestra a continuación?

measure as slicer.JPG

Saludos

Rena

Community Support Team _ Rena
If this post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.

Hola @yingyinr ,

Gracias por su respuesta, pero quiero que esté en el tablero no en la sección de filtro. 😑

saludos

Akhil.

mahoneypat
Microsoft Employee
Microsoft Employee

Puede crear un parámetro What If y, a continuación, utilizar SELECTEDVALUE() desde él en una nueva medida que devuelve en blanco cuando la medida original no cumple los criterios.

NewMeasure se ha __wtavg [OriginalMeasure]

Return IF(__wtavg<SELECTEDVALUE(Slicer[SlicerValue]), BLANK(), __wtavg)

Si esto funciona para usted, márquelo como la solución. Los elogios también son apreciados. Por favor, avísame si no.

saludos

palmadita

Did I answer your question? Mark my post as a solution! Kudos are also appreciated!

To learn more about Power BI, follow me on Twitter or subscribe on YouTube.

@mahoneypa HoosierBI on YouTube

Hola @mahoneypat ,

Gracias por su respuesta. Pero, la lógica que usted ha sugerido que sólo actúa como una medida.

Pero, en mi tablero también tengo muchas medidas y dimensiones diferentes. Si selecciono cualquier valor en eso (refiriéndose a los valores), el panel debe filtrarse en consecuencia.

Gracias

Akhil.

Helpful resources

Announcements
Las Vegas 2025

Join us at the Microsoft Fabric Community Conference

March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount!

ArunFabCon

Microsoft Fabric Community Conference 2025

Arun Ulag shares exciting details about the Microsoft Fabric Conference 2025, which will be held in Las Vegas, NV.

December 2024

A Year in Review - December 2024

Find out what content was popular in the Fabric community during 2024.

Top Solution Authors
Top Kudoed Authors