Find everything you need to get certified on Fabric—skills challenges, live sessions, exam prep, role guidance, and more. Get started
Hello,
Does anyone know why the legend is not showing for my R Visual (ggplot2) in PBI-Service? Thanks.
library(ggplot2) library(scales) dd2 <- as.data.frame(unique(dataset$`Projected Date Text`)) colnames(dd2) <- c("ProjectedDate") for(i in 1:length(dd2$ProjectedDate)){ dd2$Actual[i] <- dataset$Sum5[as.character(dataset$`Projected Date Text`)== as.character(dataset$`As of Text`) & as.character(dd2$ProjectedDate[i]) == as.character(dataset$`Projected Date Text`)] dd2$Max[i] <- max(dataset$`Sum_Projected Amount`[as.character(dataset$`Projected Date Text`) == as.character(dd2$ProjectedDate[i])]) dd2$Min[i] <- min(dataset$`Sum_Projected Amount`[as.character(dataset$`Projected Date Text`) == as.character(dd2$ProjectedDate[i])])} dataset <- dd2 dataset$ProjectedDate <- as.Date(dataset$ProjectedDate, "%m/%d/%Y") dataset <- dataset[order(dataset$ProjectedDate),] ggplot(dataset, aes(x=ProjectedDate)) + geom_point(aes(y=Actual), color = "red", size=2.5) + geom_line(aes(y=Actual, color="Actual"), size=1.5) + geom_line(aes(y=Min, color = "Min Projection"), size=1.5) + geom_line(aes(y=Max, color = "Max Projection"), size=1.5) + geom_ribbon(aes(ymin=Min, ymax=Max), fill = "orange", alpha=0.4) + scale_y_continuous(name = "", labels = dollar_format()) + labs(x="Date") + scale_color_manual(name=" ", values=c("Actual"= "red", "Min Projection"="blue", "Max Projection"="green")) + theme_bw(base_size = 16)
PBI-Desktop:
PBI-Service:
Hi @ozk_resg_prm,
Would you please change to a different web browser for a test?
Regards,
Yuliana Gu
Has anyone experienced this before?
Check out the September 2024 Power BI update to learn about new features.
Learn from experts, get hands-on experience, and win awesome prizes.