March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount! Early bird discount ends December 31.
Register NowBe one of the first to start using Fabric Databases. View on-demand sessions with database experts and the Microsoft product team to learn just how easy it is to get started. Watch now
Bonjour à tous,
Aujourd hui j'utilise l outil SAS enterprise guide pour analyser, transformer et preparer les donnees au préalable avant d'importer les fichiers dans powerbi sous forme de tables.
Apres je fais quelques transformations dans powerquery et concoit mon modele de donnees et cree les mesures dax pour creer mes visuels.
J'ai une question simple qui m'inquiete :
Powerquery est-il aussi puissant que SAS ou que les autres outils de base de donnees pour analyser les bases de donnees, transformer les donnees la preparer etc ? (Effectivement, j ai des projets sas avec des enormes toiles d'araignees et je n'imagine pas à ce jour qu'il soit possible de faire dans powerbi tout ce que je peux faire dans SAS. )
- Qu en est-il egalement concernant la duree d actualisation des jeux de donnees si je fais tout dans powerquery de powerbi ?
Je ne sais pas si je pose la question au bon endroit et je n ai pas reussi à trouver une reponse claire sur le sujet en fouillant sur le net.
Avec tous mes remerciements
Solved! Go to Solution.
Hi Ibendlin !
Thank you for your answer which is what i thought.
Clearly, Powerquery is not the good tools for massive manipulations.
Power Query is more of a little brother to the serious ETL tools like Informatica or SSIS. The main purpose of Power Query is to bring the data into a format that can then be used by the Vertipaq engine. You would not use it for transporting data between different database systems, for example. It will also struggle at the massive manipulations that you can do with Alteryx or KNime.
So, for getting data into shape you should use Power Query. For everything else you'll want to use more specialized tools (or R/Python scripting)
Hi Ibendlin !
Thank you for your answer which is what i thought.
Clearly, Powerquery is not the good tools for massive manipulations.
March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount!
Arun Ulag shares exciting details about the Microsoft Fabric Conference 2025, which will be held in Las Vegas, NV.