Join us at FabCon Atlanta from March 16 - 20, 2026, for the ultimate Fabric, Power BI, AI and SQL community-led event. Save $200 with code FABCOMM.
Register now!To celebrate FabCon Vienna, we are offering 50% off select exams. Ends October 3rd. Request your discount now.
Boa tarde,
estou tendo problema com minhas planilhas de excel. Eu adiciono uma primeira planilha e os consigo representar normalmente. Entretanto, quando adiciono uma segunda planilha, os dados da primeira ficam aparentemente corrompidos, pois qualquer grafico que eu tente fazer com a primeira planilha não apresenta os valores normais, todos os valores ficam em 1. Notei tambem que o simbolo de estatistica desaparece quando eu adiciono a segunda planilha.
Mas o programa pode mudar assim sozinho ?
E se mudar, como posso mudar direto no desktop ?
@phns ,
Nunca vi mudar sozinho do nada, apenas quando é removido algum passo nas transformações.
Você pode mudar o tipo de dados do Query Editor ou na Visão de Relatório.
https://docs.microsoft.com/pt-br/power-bi/connect-data/desktop-data-types
eu verifiquei aqui o formato dos dados, continuam o mesmo de quando mandei. Tentei alterar para numero, mas ja são.
me mande seu email.
Hi @phns ,
Have you resolved this issue? Do you try to connect other Excel file? Can you reproduce it? I tried in my site and it works fine.
If you still need help, please share a dummy .xlsx file and upload it to OneDrive for Business. Then other users and support engineers can test it as well.
Hi,
not yet. I still don't understand why this excel are creating so much problem.
I don't understand what do you suggested: you said if i used another spreadsheet?
Hi @phns ,
I mean do you try a new sample file. Connect it and import table one by one. I have uploaded my sample file. You could try if it works fine in your site.
And please share a your dummy .xlsx file to us. Then we can test it and understand your situation more clearly.
E com relação ao simbolo de estatistica que sumiu?
o que significa ?