Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn a 50% discount on the DP-600 certification exam by completing the Fabric 30 Days to Learn It challenge.

Reply
PabloSM
Helper I
Helper I

Sumatorio condicional

Buenos dias Comunidad, tengo una duda me gustaría sacar una medida o una columa calculada donde se pueda hacer un sumatorio anual de un valor de una columna, pero condicionado por diferentes valores de otras columas.

 

ejemplo.jpg

 

la columna o medida tendria que ser el sumatorio anual del "DEVENGO_ANUAL_V2" pero condicionado a que el "FONDO.ID" sea el mismo, y el "EmpleadoID" tambien sea el mismo. 

Por Ejemplo SI "EmpleadoID" = 2902 y "FONDO.ID" = 1 los resultados serian:
2020 (primer año de registros) -> 0.0069
2021(sumaria 2020[0.0069] + 2021[0.0069])--> 0,0138
2022(sumaria 2020[0.0069] + 2021[0.0069] + 2022[0.01]  ||  sumatorio del año anterior  --> 0,0138 + 2022[0.01]) -->0,0238

 

En la foto se entiede bien.

 

No doy con la formula, estoy dando vuelta con "TOTALYTD", Calculate etc...
Tambien añadir que tengo una tabla auxiliar con fechas relacionada, y que la columna de "año" siempre seria 01/01/YYYY.

Disculpar si no me he explico bien. Y muchas gracias de antemano por toda la ayuda a la Comunidad.

1 ACCEPTED SOLUTION
lbendlin
Super User
Super User

in your measure add a variable with the selected soloaño , then in your CALCULATE  modify the filter context to say 

 

...,Table[soloaño]<=[variable],...

View solution in original post

1 REPLY 1
lbendlin
Super User
Super User

in your measure add a variable with the selected soloaño , then in your CALCULATE  modify the filter context to say 

 

...,Table[soloaño]<=[variable],...

Helpful resources

Announcements
RTI Forums Carousel3

New forum boards available in Real-Time Intelligence.

Ask questions in Eventhouse and KQL, Eventstream, and Reflex.

MayPowerBICarousel

Power BI Monthly Update - May 2024

Check out the May 2024 Power BI update to learn about new features.

LearnSurvey

Fabric certifications survey

Certification feedback opportunity for the community.