Forum Discussion
Running total/Cumulative sum
- 6 years ago
Nimai123 , Try like
Running Open Stragglers Low Risk = Var a = MINX(ALLSELECTED(Qtr),Qtr[Week Num]) Return CALCULATE(Sum(bookings_reporting_view[line_item_acv_price_converted]), FILTER(ALLSELECTED(bookings_reporting_view), bookings_reporting_view[med_fq_Qtr Name] < MIN(Qtr[Qtr Name])&& bookings_reporting_view[cld_weekhelp] <= MIN(Qtr[Week Num])&& bookings_reporting_view[cld_weekhelp] >= a && OR(bookings_reporting_view[stage] in {"1 - Discover Opportunity","1 - Renewal Opportunity","2 - Renewal Initiated","3 - Renewal Low Risk","2 - Qualify Opportunity","3 - Validate Solution"}, bookings_reporting_view[stage] in {"4 - Renewal Procurement","5 - Manage Procurement"}) && bookings_reporting_view[isclosed] = {"0"})) - 6 years ago
Nimai123 ,
Try below measure to get your expected result:
Running Stragglers Low Risk=Var Res = CALCULATE(sum(bookings_reporting_view[line_item_acv_price_converted]),FILTER(ALLSELECTED(bookings_reporting_view),bookings_reporting_view[med_fq_Qtr Name] < MIN(Qtr[Qtr Name]) &&bookings_reporting_view[cld_weekhelp] <=MIN(Qtr[Week Num]) &&bookings_reporting_view[cld_weekhelp] >= (CALCULATE(MIN(Qtr[Week Num]),FILTER(ALLSELECTED(Qtr),Qtr[Week Num]<=MIN(Qtr[Week Num]))))&& bookings_reporting_view[stage] in {"1 - Discover Opportunity","1 - Renewal Opportunity","2 - Renewal Initiated","3 - Renewal Low Risk","2 - Qualify Opportunity","3 - Validate Solution" } &&bookings_reporting_view[isclosed] = {"0"}))RETURN Res
Nimai123 , I done with Qtr Rank and week No. Week no, you use you calc
Start of Year = STARTOFYEAR(Dates[Date],"1/31")
Qtr No = "Q"& QUOTIENT(DATEDIFF(Dates[Start of Year], Dates[Date],MONTH),3)+1
Strat of Qtr = date(year(Dates[Start of Year]), month(Dates[Start of Year])+Dates[Add Qtr],1)
Add Qtr = QUOTIENT(DATEDIFF(Dates[Start of Year], Dates[Date],MONTH),3)*3
FW in Quarter = Your week formula
Qtr = CALCULATE([measure], FILTER(ALL(Dates), Dates[Qtr Rank] =max(Dates[Qtr Rank]) && Dates[FW in Quarter] = Max(Dates[FW in Quarter])))
Qtr Running Total New = CALCULATE([measure],, FILTER(ALL(Dates), Dates[Qtr Rank] =max(Dates[Qtr Rank]) && Dates[FW in Quarter] <= Max(Dates[FW in Quarter])))
LQ = CALCULATE([measure], FILTER(ALL(Dates), Dates[Qtr Rank] =max(Dates[Qtr Rank])-1 && Dates[FW in Quarter] = Max(Dates[FW in Quarter])))
LQ Running Total New = CALCULATE([measure],, FILTER(ALL(Dates), Dates[Qtr Rank] =max(Dates[Qtr Rank])-1 && Dates[FW in Quarter] <= Max(Dates[FW in Quarter])))
Nimai123 , Try like
Running Open Stragglers Low Risk =
Var a = MINX(ALLSELECTED(Qtr),Qtr[Week Num])
Return
CALCULATE(Sum(bookings_reporting_view[line_item_acv_price_converted]),
FILTER(ALLSELECTED(bookings_reporting_view),
bookings_reporting_view[med_fq_Qtr Name] < MIN(Qtr[Qtr Name])&&
bookings_reporting_view[cld_weekhelp] <= MIN(Qtr[Week Num])&&
bookings_reporting_view[cld_weekhelp] >= a &&
OR(bookings_reporting_view[stage] in {"1 - Discover Opportunity","1 - Renewal Opportunity","2 - Renewal Initiated","3 - Renewal Low Risk","2 - Qualify Opportunity","3 - Validate Solution"}, bookings_reporting_view[stage] in {"4 - Renewal Procurement","5 - Manage Procurement"})
&& bookings_reporting_view[isclosed] = {"0"}))- Tahreem246 years agoSuper User
Nimai123 ,
Try below measure to get your expected result:
Running Stragglers Low Risk=Var Res = CALCULATE(sum(bookings_reporting_view[line_item_acv_price_converted]),FILTER(ALLSELECTED(bookings_reporting_view),bookings_reporting_view[med_fq_Qtr Name] < MIN(Qtr[Qtr Name]) &&bookings_reporting_view[cld_weekhelp] <=MIN(Qtr[Week Num]) &&bookings_reporting_view[cld_weekhelp] >= (CALCULATE(MIN(Qtr[Week Num]),FILTER(ALLSELECTED(Qtr),Qtr[Week Num]<=MIN(Qtr[Week Num]))))&& bookings_reporting_view[stage] in {"1 - Discover Opportunity","1 - Renewal Opportunity","2 - Renewal Initiated","3 - Renewal Low Risk","2 - Qualify Opportunity","3 - Validate Solution" } &&bookings_reporting_view[isclosed] = {"0"}))RETURN Res