Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Try your skills in the Power BI Dataviz World Championship! Round one ends June 26. Join now

Reply
gonzalofvilela
New Member

Problemas para conectar origen de datos publicado como FILE (xlsx)

Hola buenas!

Estoy teniendo problemas para conectar un origen de datos publicado como FILE (los archivos son XLSX) y estan publicados y configurados con el GATEWAY todo ok pero no me lo toma. Estos archivos se encuentran en una ruta de red dentro de donde tengo instalado el mismo GATEWAY. 

Ejemplo: \\servidor\directorio\archivo.xlsx

Necesito que me tome el cluster y no me toma el usuario y clave de windows, lo que me parece raro es que pongo el usuario y clave de windows con el que ingreso a ese ejemplo que mencione anteriormente y siempre me da el siguiente error:

No se puede conectarHemos detectado un error al intentar conectar con . Detalles: "No se pudo registrar este origen de datos para ninguna instancia de puerta de enlace en este clúster. A continuación encontrará más información sobre los errores específicos de cada instancia de puerta de enlace."

Alguno me podra dar una mano con este problema? Pude conectar el cluster mediante un origen SQL pero por un simple XLSX no y no le encuentro la vuelta.

Desde ya, muchas gracias!!

1 REPLY 1
v-janeyg-msft
Community Support
Community Support

Hi, @gonzalofvilela 

First, please confirm whether the gateway is running normally and upgraded to the latest version.

In theory, the xlsx file of the network path can be added to the gateway. Please confirm whether only this one can't be added, and whether other xlsx files can be added normally.

You can try to re-enter credentials or re-publish the report.

Did I answer your question ? Please mark my reply as solution. Thank you very much.
If not, please feel free to ask me.

Best Regards,
Community Support Team _ Janey

Helpful resources

Announcements
Fabric Data Days is here Carousel

Fabric Data Days 2026

Don't miss out on Data Days, June 15 through August 7. Learn Fabric, Power BI, SQL, AI and more.

May Power BI Update Carousel

Power BI Monthly Update - May 2026

Check out the May 2026 Power BI update to learn about new features.

Power BI DataViz World Championships carousel

Power BI DataViz World Championships - June 2026

A new Power BI DataViz World Championship is coming this June! Don't miss out on submitting your entry.