Forum Discussion
Multi-year YTD Slicer
- 4 years ago
ROCKYDO12 , Try like
YTD =
var _omax = format(if(isfiltered('Date'),MAXX( allselected( 'Date') , 'Date'[Date]) , today()), "MMDD")
var _max = if(isfiltered('Date'),MAX( 'Date'[Date]) , today())
var _min = if(month(_max) <4, Date(year(_max)-1,4,1) ,Date(year(_max),4,1) )
return
CALCULATE(calculate([net], filter('Date'), format('Date'[Date], "MMDDD") <=_omax) ,DATESBETWEEN('Date'[Date],_min,_max))or
YTD QTY forced=
var _max1 = today() //or maxx(allselected('Order'),'order'[Date])
var _max = format(_max,"MMDD")
return
calculate(Sum('order'[Qty]),DATESYTD('Date'[Date]),filter('Date', format('Date'[Date],"MMDD")<=_max))
ROCKYDO12 , Try like
YTD =
var _omax = format(if(isfiltered('Date'),MAXX( allselected( 'Date') , 'Date'[Date]) , today()), "MMDD")
var _max = if(isfiltered('Date'),MAX( 'Date'[Date]) , today())
var _min = if(month(_max) <4, Date(year(_max)-1,4,1) ,Date(year(_max),4,1) )
return
CALCULATE(calculate([net], filter('Date'), format('Date'[Date], "MMDDD") <=_omax) ,DATESBETWEEN('Date'[Date],_min,_max))
or
YTD QTY forced=
return
calculate(Sum('order'[Qty]),DATESYTD('Date'[Date]),filter('Date', format('Date'[Date],"MMDD")<=_max))
- ROCKYDO124 years agoHelper III
Hey, the formula for YTD forced is working for Current year but for any previous year it's giving me YTD amounts based on calender year. I tried making a few changes but no luck.
YTD QTY forced=
return
calculate(Sum('order'[Qty]),DATESYTD('Date'[Date]),filter('Date', format('Date'[Date],"MMDD")<=_max)) - ROCKYDO124 years agoHelper III
I used this formula and got my expected results:
YTD Amount =
VAR _SOY="04/01/" & YEAR(TODAY())
VAR _DOY=DATEDIFF(_SOY,TODAY(),DAY)
VAR SPPY=
CALCULATE(sum('Table'[Amount]),FILTER('Calendar','Calendar'[Day of Fiscal Year Number]<=_DOY))
RETURN
SPPY