Forum Discussion
brekeke
8 years agoFrequent Visitor
Moving Average Of Calculated Measure
Hi All, I would like to calculate the moving average of an already calculated (% of grand total) measure. I've tried a lot of solutions but none of them seem to work correctly. Table structur...
- 8 years ago
Hi brekeke,
Please try this formula.
Measure 2 = VAR weekPeriods = CALCULATE ( DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( tbl_periods_all[Start Of Period] ), -21, DAY ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) VAR pPeriods = CALCULATE ( DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -7, MONTH ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) RETURN IF ( MIN ( 'Period Selector'[period] ) = "Week", CALCULATE ( SUM ( data[fact] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -21, DAY ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) / weekPeriods, CALCULATE ( SUM ( data[fact] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -7, MONTH ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) / pPeriods )Best Regards,
Dale
v-jiascu-msft
8 years agoMicrosoft Employee
Hi brekeke,
Please try this formula.
Measure 2 =
VAR weekPeriods =
CALCULATE (
DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ),
DATESINPERIOD (
'Calendar'[Date],
MIN ( tbl_periods_all[Start Of Period] ),
-21,
DAY
),
ALL ( tbl_periods_all[Period Column] )
)
VAR pPeriods =
CALCULATE (
DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ),
DATESINPERIOD (
'Calendar'[Date],
MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ),
-7,
MONTH
),
)
RETURN
IF (
MIN ( 'Period Selector'[period] ) = "Week",
CALCULATE (
SUM ( data[fact] ),
DATESINPERIOD (
'Calendar'[Date],
-21,
DAY
),
)
/ weekPeriods,
CALCULATE (
SUM ( data[fact] ),
DATESINPERIOD (
'Calendar'[Date],
-7,
MONTH
),
)
/ pPeriods
)
Best Regards,
Dale
brekeke
8 years agoFrequent Visitor
Hi v-jiascu-msft,
This works for me, except that for the first 2 periods (in case of a 3-period moving average), I would like to see zeros or blanks.
On the other hand, I realized that I hadn't been that specific with my example. I will open another thread and link it here. Maybe you can provide with something for that challenge as well.
Many thanks for your help,
breki
- v-jiascu-msft8 years agoMicrosoft Employee
Hi brekeke,
You are welcome. You can try this formula that will set the first two values to blanks. You can change the blue part to 0s.
Measure 3 = VAR weekPeriods = CALCULATE ( DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( tbl_periods_all[Start Of Period] ), -21, DAY ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) VAR pPeriods = CALCULATE ( DISTINCTCOUNT ( tbl_periods_all[Period Column] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -7, MONTH ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ) RETURN IF ( MIN ( 'Period Selector'[period] ) = "Week", DIVIDE ( CALCULATE ( SUM ( data[fact] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -21, DAY ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ), IF ( weekPeriods < 3, 0, weekPeriods ), BLANK () ), DIVIDE ( CALCULATE ( SUM ( data[fact] ), DATESINPERIOD ( 'Calendar'[Date], MIN ( 'tbl_periods_all'[Start Of Period] ), -7, MONTH ), ALL ( tbl_periods_all[Period Column] ) ), IF ( pPeriods < 3, 0, pPeriods ), BLANK () ) )Best Regards,
Dale