Forum Discussion

AlexGallet01's avatar
AlexGallet01
Helper IV
9 years ago

I need help

Mesure 2015-2016 = CALCULATE(SUM(Factures[2015-2016]);FILTER(ALL(Factures);Factures[Mois.Date] >= DATE(2015;07;01) && Factures[Mois.Date] <= MAX(Factures[Mois.Date])))

Bonjour,

J'aimerais remplacer la fin de ma mesure (MAX(Facture[Mois.Date]) par une date précise mais sa ne fonctionne plus du tout lorsque je remplace cette fin par DATE(2016;06;31) et je ne comprend pas pourquoi.

Hello, I would like to replace the end of my measure (MAX (Invoice [Mois.Date]) with a specific date but it no longer works at all when I replace DATE (2016; 06; 31) and I do not understand why

20 Replies

• AlexGallet01's avatar
      AlexGallet01
      Helper IV

Je souhaite faire un cumul de donées monétaire sur une année et ceci pour chaque années et ensuite pouvoir les comparere entre eux. Et lorsque je fais un datesbetween plus rien ne fonctionne

I wish to accumulate monetary data over a year and this for each year and then be able to compare them. And when I do a datesbetween nothing works anymore

• austinsense's avatar
        austinsense
        Impactful Individual

D'accord.  You should make two formulas - You'll need to have a calendar table in your model.

Current Year (YTD)

Current Year (YTD) = CALCULATE([Revenue], DATESYTD(CalendarTable[Date]) )

Last Year (YTD)

CALCULATE([Current Year (YTD)],DATEADD(Calendar[Date],-1,YEAR) )

• I don't undertand how use your solution it is possible to use my measure and replace MAX(Facture[Mois.Date]) by DATE(2016;06;31) and have the same result ????