Forum Discussion
ldmass
3 years agoRegular Visitor
Get last sequences for a value in date range
Hi Experts, I'm having trouble solving an issue that seems simple but I can't find the solution. I have a table where I have the following columns: Sinister Sequence Date Patient Episode Ty...
- 3 years ago
HI ldmass ,
Adjust to the below:
TEST = var maxdate=CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Date] ), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] ) && 'Table'[Date] >= CALCULATE ( MIN ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) && 'Table'[Date] <= CALCULATE ( MAX ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) ) ) var pd1= IF ( CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Date] ), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] ) && 'Table'[Date] >= CALCULATE ( MIN ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) && 'Table'[Date] <= CALCULATE ( MAX ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) ) ) = MAX ( 'Table'[Date] ), 1, 0 ) var pd2=IF(MAX('Table'[Sequence])= CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Sequence]), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] )&&'Table'[Date]= maxdate)),1,0) return IF(PD1=1&&pd2=1,1,0)Result:
Best Regards
Lucien
v-luwang-msft
Community Support
3 years agoHI ldmass ,
Pls use the below measure ,then filter the measure:
TEST =
IF (
CALCULATE (
MAX ( 'Table'[Date] ),
FILTER (
ALL ( 'Table' ),
'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] )
&& 'Table'[Date] >= CALCULATE ( MIN ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) )
&& 'Table'[Date] <= CALCULATE ( MAX ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) )
)
)
= MAX ( 'Table'[Date] ),
1,
0
)
Output result:(the second slicer ,with two same last date on 1001,so with the two result)
Best Regards
Lucien
ldmass
3 years agoRegular Visitor
Hi Lucien,
Thanks you for your answer. In the second image, only sequence 3 should be displayed, since it is the largest, regardless of the date. For the selected date range, only the largest sequence should be displayed
- v-luwang-msft3 years ago
Community Support
HI ldmass ,
Adjust to the below:
TEST = var maxdate=CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Date] ), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] ) && 'Table'[Date] >= CALCULATE ( MIN ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) && 'Table'[Date] <= CALCULATE ( MAX ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) ) ) var pd1= IF ( CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Date] ), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] ) && 'Table'[Date] >= CALCULATE ( MIN ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) && 'Table'[Date] <= CALCULATE ( MAX ( 'Date'[Date] ), ALLSELECTED ( 'Date' ) ) ) ) = MAX ( 'Table'[Date] ), 1, 0 ) var pd2=IF(MAX('Table'[Sequence])= CALCULATE ( MAX ( 'Table'[Sequence]), FILTER ( ALL ( 'Table' ), 'Table'[Sinister] = MAX ( 'Table'[Sinister] )&&'Table'[Date]= maxdate)),1,0) return IF(PD1=1&&pd2=1,1,0)Result:
Best Regards
Lucien