Forum Discussion
mhsk
7 years agoHelper II
Finding data based on closest to today calculation
Hi Team, Its problaby sth you will answer on fly. Thanks for all contributions. I have to find and show in a table just one row with closest to today data(mrp_qty and mrp_due_date) with categ...
- 7 years ago
Hi mhsk,
Please refer to below measures:
Next order = CALCULATE ( MIN ( 'Data Table'[date] ), FILTER ( ALLSELECTED ( 'Data Table' ), 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] ) && 'Data Table'[date] >= TODAY () && 'Data Table'[type] = "order" ) ) Qty of order = CALCULATE ( SUM ( 'Data Table'[qty] ), FILTER ( ALLSELECTED ( 'Data Table' ), 'Data Table'[date] = [Next order] && 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] ) ) ) Next Demand = CALCULATE ( MIN ( 'Data Table'[date] ), FILTER ( ALLSELECTED ( 'Data Table' ), 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] ) && 'Data Table'[date] >= TODAY () && 'Data Table'[type] = "demand" ) ) Qty Demand = CALCULATE ( SUM ( 'Data Table'[qty] ), FILTER ( ALLSELECTED ( 'Data Table' ), 'Data Table'[date] = [Next Demand] && 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] ) ) )Best regards,
Yuliana Gu
v-yulgu-msft
7 years agoMicrosoft Employee
Hi mhsk,
Please refer to below measures:
Next order =
CALCULATE (
MIN ( 'Data Table'[date] ),
FILTER (
ALLSELECTED ( 'Data Table' ),
'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] )
&& 'Data Table'[date] >= TODAY ()
&& 'Data Table'[type] = "order"
)
)
Qty of order =
CALCULATE (
SUM ( 'Data Table'[qty] ),
FILTER (
'Data Table'[date] = [Next order]
&& 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] )
)
)
Next Demand =
CALCULATE (
MIN ( 'Data Table'[date] ),
FILTER (
'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] )
&& 'Data Table'[date] >= TODAY ()
&& 'Data Table'[type] = "demand"
)
)
Qty Demand =
CALCULATE (
SUM ( 'Data Table'[qty] ),
FILTER (
'Data Table'[date] = [Next Demand]
&& 'Data Table'[part nr] = SELECTEDVALUE ( 'Data Table'[part nr] )
)
)
Best regards,
Yuliana Gu
mhsk
7 years agoHelper II
Thanks for you help, is there any simple way to recreate those 4 measures as calculated columns? (it would improve my performance)