Forum Discussion
DAX help needed
Here is the link to a sample pbix file https://drive.google.com/file/d/1J4C3V4A98IwZpQbubTlF6tPWlwXQG2Ir/view?usp=sharing
or to Excel file https://docs.google.com/spreadsheets/d/18SXUttN51bZLLPfKXnV41RN4lQq62fku/edit?usp=drive_link&ouid=103276039085101602984&rtpof=true&sd=true
For every Monday, I want number of « Activity » WHERE « Star_Date » is previous or equal to each specific Monday AND « End_Date» is posterior or equal to each specific Monday.
For every Monday, I want number of « Activity » WHERE « Star_Date » is previous or equal to each specific Monday AND « End_Date» is posterior or equal to each specific Monday.
Excpected result :
Notes :
- Date format is yyyy/mm/dd.
- Monday in the pbix represents next Monday for Star_Date.
Hello Enam
Do you need a measure or it's ok a calculated column?
This is the formula for calculated column
Count of Activitys =
var _start = Classeur[Start_Date]var _end= Classeur[End_Date]var _mon= Classeur[Monday]RETURNCALCULATE(COUNT(Classeur[Activity]), all(Classeur),Classeur[Start_Date]<=_mon, Classeur[End_Date]>=_mon)Instead this could be your measureCount of Activities Measure =VAR _mon = SELECTEDVALUE(Classeur[Monday])RETURNCALCULATE(COUNT(Classeur[Activity]),ALL(Classeur),Classeur[Start_Date] <= _mon,Classeur[End_Date] >= _mon)
let me know 😉I see. In that case I think you need to create another table, a Mondays table, use it in the column. I attach a sample pbix
I think like this can work but I don't know if it's a feasible solution for you. Let me know, maybe I can think of other solutions
10 Replies
- EnamRegular Visitor
Thank you
- EnamRegular Visitor
Thank you so much for your time.
- GabrySuper User
Hello Enam
Do you need a measure or it's ok a calculated column?
This is the formula for calculated column
Count of Activitys =
var _start = Classeur[Start_Date]var _end= Classeur[End_Date]var _mon= Classeur[Monday]RETURNCALCULATE(COUNT(Classeur[Activity]), all(Classeur),Classeur[Start_Date]<=_mon, Classeur[End_Date]>=_mon)Instead this could be your measureCount of Activities Measure =VAR _mon = SELECTEDVALUE(Classeur[Monday])RETURNCALCULATE(COUNT(Classeur[Activity]),ALL(Classeur),Classeur[Start_Date] <= _mon,Classeur[End_Date] >= _mon)
let me know 😉- EnamRegular Visitor
Hello @Gabry , the total is ok but not the dispatch by Activity even with a slight change to the measure you kindly provided
Count of Activities Measure =VAR _mon = SELECTEDVALUE(Classeur[Monday])RETURNCALCULATE(COUNT(Classeur[Activity]),ALLEXCEPT(Classeur, Classeur[Activity]),Classeur[Start_Date] <= _mon,Classeur[End_Date] >= _mon)- GabrySuper User
I see. In that case I think you need to create another table, a Mondays table, use it in the column. I attach a sample pbix
I think like this can work but I don't know if it's a feasible solution for you. Let me know, maybe I can think of other solutions
- EnamRegular Visitor
Hi, thank you it shoul be a measure.
- EnamRegular Visitor
Thank you
- EnamRegular Visitor
- GabrySuper User
I see, adjust the measure like this:
Count of Activities Measure =VAR _mon = SELECTEDVALUE('Mondays'[Monday])VAR _ac = SELECTEDVALUE(Classeur[Activity],"Total")RETURNIF(_ac="Total",CALCULATE(COUNTROWS(Classeur),ALL(Classeur),Classeur[Start_Date] <= _mon,Classeur[End_Date] >= _mon),CALCULATE(COUNTROWS(Classeur),ALL(Classeur),Classeur[Start_Date] <= _mon,Classeur[End_Date] >= _mon,Classeur[Activity] = _ac))