Forum Discussion
Anonymous
6 years agoNot applicable
Create a calculated row
I have a "User registration date" and "product purchase date" in my dataset... Simply what I want to do is; when I change date range in slicer, how many of them have become members between these d...
- 6 years ago
hi, Anonymous
Use DISTINCTCOUNT in the formula
Result 3 = var _fromdate=CALCULATE(MIN(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1)) var _enddate=CALCULATE(MAX(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1)) return CALCULATE ( DISTINCTCOUNT( Sheet1[WalletID] ), FILTER ( Sheet1 , Sheet1[New Wallet Createddate] >= _fromdate && Sheet1[New Wallet Createddate] <= _enddate ) )Regards,
Lin
v-lili6-msft
6 years agoCommunity Support
hi, Anonymous
Just adjust the formula as below:
Result 3 = var _fromdate=CALCULATE(MIN(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1))
var _enddate=CALCULATE(MAX(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1)) return
CALCULATE (
COUNTA ( Sheet1[WalletID] ),
FILTER (
Sheet1 ,
Sheet1[New Wallet Createddate] >= _fromdate
&& Sheet1[New Wallet Createddate] <= _enddate
)
)
Regards,
Lin
- Anonymous6 years agoNot applicable
Logic is correct, finally I got what I need. I need your help on fixing one thing. Result3 should calculate distinct.
- v-lili6-msft6 years agoCommunity Support
hi, Anonymous
Use DISTINCTCOUNT in the formula
Result 3 = var _fromdate=CALCULATE(MIN(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1)) var _enddate=CALCULATE(MAX(Sheet1[New Transaction Date]),ALLSELECTED(Sheet1)) return CALCULATE ( DISTINCTCOUNT( Sheet1[WalletID] ), FILTER ( Sheet1 , Sheet1[New Wallet Createddate] >= _fromdate && Sheet1[New Wallet Createddate] <= _enddate ) )Regards,
Lin