Forum Discussion
Create a calculated column based on number range filtered
- 2 years ago
Hi Anonymous
Thanks for helping me. It helped me a lot. I've created a parameter table with ranges then created a measure like below.
minrange = Var param = MIN(Parameter[Parameter]) Var countfirstrow = COUNTX(WINDOW(-1, REL, 0, REL, SUMMARIZE(ALLSELECTED(Parameter), Parameter[Parameter]), ORDERBY(Parameter[Parameter], ASC)), Parameter[Parameter]) RETURN If(countfirstrow <=1, MINX(ALL(Parameter), Parameter[Start_range]), MINX(WINDOW(-1, REL, 0, REL, SUMMARIZE(ALLSELECTED(Parameter), Parameter[Parameter]), ORDERBY(Parameter[Parameter], ASC)), Parameter[Parameter]))Then using the above measure and created another dax below which works as expected.
buckettest v1 = VAr minprice = [minrange] var maxprice = MAX(Parameter[Parameter]) var bucket = sumx(FILTER(Table B, Table B[Price] >= minprice && Table B[Price] < maxprice ), Table B[Price]) RETURN bucketIn this way, i am able to create what i expected
Hi Laiq_Rahman ,
Yes indeed, you need a measure implementation. I made simple samples and you can check the results below:
Measure 2 = var _min = MIN('Table 2'[End Range])
var _max =MAX('Table 2'[End Range])
var _t =SELECTEDVALUE('Table (2)'[Price])
RETURN SWITCH(TRUE(),
_t<_min,"<"&_min,
_t>_min&&_t<_max,_max,
_t>_max,">"&_max,"default")
An attachment for your reference. Hope it helps!
Best regards,
Community Support Team_ Scott Chang
If this post helps then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly.
Hi Anonymous
Thanks for helping me. It helped me a lot. I've created a parameter table with ranges then created a measure like below.
minrange =
Var param = MIN(Parameter[Parameter])
Var countfirstrow = COUNTX(WINDOW(-1, REL, 0, REL, SUMMARIZE(ALLSELECTED(Parameter), Parameter[Parameter]), ORDERBY(Parameter[Parameter], ASC)), Parameter[Parameter])
RETURN If(countfirstrow <=1, MINX(ALL(Parameter), Parameter[Start_range]),
MINX(WINDOW(-1, REL, 0, REL, SUMMARIZE(ALLSELECTED(Parameter), Parameter[Parameter]), ORDERBY(Parameter[Parameter], ASC)), Parameter[Parameter]))
Then using the above measure and created another dax below which works as expected.
buckettest v1 =
VAr minprice = [minrange]
var maxprice = MAX(Parameter[Parameter])
var bucket = sumx(FILTER(Table B, Table B[Price] >= minprice && Table B[Price] < maxprice
), Table B[Price])
RETURN bucket
In this way, i am able to create what i expected