Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

The ultimate Microsoft Fabric, Power BI, Azure AI & SQL learning event! Join us in Las Vegas from March 26-28, 2024. Use code MSCUST for a $100 discount. Register Now

Reply
Miguel123
Frequent Visitor

Calculo Promedio por vendedor

Saludos,

Si alguien me puede resolver esta duda.

Miguel123_1-1688249645943.png

Como puedo mostrar en el subrayado el promedio de ventas suponiendo que la primera columna es el vendedor, pero que el monto de venta se mantenga igual. osea que solo cambien lo subrayado a promedio en vez de suma total.

1 ACCEPTED SOLUTION
AlanFredes
Resolver III
Resolver III

Hola Miguel,

La unica forma que he encontrado para solucionar este proble es usando DAX y las funciones INSCOPE y AVERAGEX.
INSCOPE te permite identificar en que nivel estas en la matriz. Mientars que AVERAGEX permite calcular el promedio de los elementos.

En el ejemplo de abajo hice el calculo pero para unidades vendidas por producto.

AlanFredes_0-1688265143290.png

Link para el archivo con mi ejemplo: Calculo Promedio por vendedor.pbix

View solution in original post

1 REPLY 1
AlanFredes
Resolver III
Resolver III

Hola Miguel,

La unica forma que he encontrado para solucionar este proble es usando DAX y las funciones INSCOPE y AVERAGEX.
INSCOPE te permite identificar en que nivel estas en la matriz. Mientars que AVERAGEX permite calcular el promedio de los elementos.

En el ejemplo de abajo hice el calculo pero para unidades vendidas por producto.

AlanFredes_0-1688265143290.png

Link para el archivo con mi ejemplo: Calculo Promedio por vendedor.pbix

Helpful resources

Announcements
Fabric Community Conference

Microsoft Fabric Community Conference

Join us at our first-ever Microsoft Fabric Community Conference, March 26-28, 2024 in Las Vegas with 100+ sessions by community experts and Microsoft engineering.

February 2024 Update Carousel

Power BI Monthly Update - February 2024

Check out the February 2024 Power BI update to learn about new features.

Fabric Career Hub

Microsoft Fabric Career Hub

Explore career paths and learn resources in Fabric.

Fabric Partner Community

Microsoft Fabric Partner Community

Engage with the Fabric engineering team, hear of product updates, business opportunities, and resources in the Fabric Partner Community.