Forum Discussion
schoden
5 years agoPost Partisan
Apply Certain Date Range using ISBLANK
Hi Community, I have a measure to calculate total sales: M= SUM(Sales[sales]) Now I have put Date Range to show next 6 Months including current Month Feb 2021. N= ...
- 5 years ago
schoden , Try like
0 between range Measure = var _1= CALCULATE(SUM(Sales[sales]), DATESINPERIOD( Date, NOW(), 6 , MONTH)) +0 var _min = calculate(minx('Calendar', 'Calendar'[Date]) ,DATESINPERIOD( 'Calendar'[, NOW(), 6 , MONTH)) var _max = calculate(maxx('Calendar', 'Calendar'[Date]) ,DATESINPERIOD( 'Calendar'[, NOW(), 6 , MONTH)) return CALCULATE(if(max('Calendar'[Date]) <_min || max('Calendar'[Date]) >_max , BLANK(), _1))
schoden
5 years agoPost Partisan
amitchandak Thanks for the share.
However I need for next 6 months including current month from 01/02/2021 that is current month start date.
This filter starts from 8/02/2021 as its todays date.
I have used datesinperiod with specified start and end date
amitchandak
5 years agoSuper User
schoden , Try like
0 between range
Measure = var _1= CALCULATE(SUM(Sales[sales]), DATESINPERIOD( Date, NOW(), 6 , MONTH)) +0
var _min = calculate(minx('Calendar', 'Calendar'[Date]) ,DATESINPERIOD( 'Calendar'[, NOW(), 6 , MONTH))
var _max = calculate(maxx('Calendar', 'Calendar'[Date]) ,DATESINPERIOD( 'Calendar'[, NOW(), 6 , MONTH))
return
CALCULATE(if(max('Calendar'[Date]) <_min || max('Calendar'[Date]) >_max , BLANK(), _1))- schoden5 years agoPost Partisan
Thank you so much