Forum Discussion
aqeel_shaikh
Helper III
1 year agoAging(Days) column should be stopped
"Aging(Days)" column should be stopped when the "Project completion date" or "Expected completion date" is reached. currently my aging is calculated as [Project Actual Start date - Today()] which ...
- 1 year ago
ok. You need to use aggregator function, like min, max etc. Try update the formula with min aggr. as follows:
Aging(Days) = VAR CompletionDate = IF( NOT(ISBLANK(MIN('Procurement Project'[Project Completion Date]))), MIN('Procurement Project'[Project Completion Date]), MIN('Procurement Project'[Expected Completion Date]) ) RETURN IF( NOT(ISBLANK(CompletionDate)), DATEDIFF(MIN('Procurement Project'[Project Actual Start Date]), CompletionDate, DAY), DATEDIFF(MIN('Procurement Project'[Project Actual Start Date]), TODAY(), DAY) )Hope this helps!!
aqeel_shaikh
Helper III
1 year agoshafiz_p - Hi, can you please check what is wrong here iam getting error
Ageing(Days) =
VAR CompletionDate =
IF(
NOT(ISBLANK('Procurement Project'[ProjectCompletionDate])),
'Procurement Project'[ProjectCompletionDate],
'Procurement Project'[Expected Completion Date]
)
RETURN
IF(
NOT(ISBLANK(CompletionDate)),
DATEDIFF('Procurement Project'[Project Actual Start Date], CompletionDate, DAY),
DATEDIFF('Procurement Project'[Project Actual Start Date], TODAY(), DAY)
)
shafiz_p
Super User
1 year agook. You need to use aggregator function, like min, max etc. Try update the formula with min aggr. as follows:
Aging(Days) =
VAR CompletionDate =
IF(
NOT(ISBLANK(MIN('Procurement Project'[Project Completion Date]))),
MIN('Procurement Project'[Project Completion Date]),
MIN('Procurement Project'[Expected Completion Date])
)
RETURN
IF(
NOT(ISBLANK(CompletionDate)),
DATEDIFF(MIN('Procurement Project'[Project Actual Start Date]), CompletionDate, DAY),
DATEDIFF(MIN('Procurement Project'[Project Actual Start Date]), TODAY(), DAY)
)
Hope this helps!!
- aqeel_shaikh1 year ago
Helper III
Thanks Shahariar, just one more thing i have multiple table in powerbi, now by default the table is selected as per alphbetical order. and the table in powerbi is Procurement Project, can you please rewrite the above script so i can pull the table.
regards,Aqeel
- aqeel_shaikh1 year ago
Helper III