Microsoft Fabric Community Conference 2025, March 31 - April 2, Las Vegas, Nevada. Use code FABINSIDER for a $400 discount.
Register nowGet inspired! Check out the entries from the Power BI DataViz World Championships preliminary rounds and give kudos to your favorites. View the vizzies.
Buen dia amigos, me encuentro con un problema, actualmente tengo un grafico que necesita doble jerarquia:
1. por tipo de cliente y cultivo. Le quito la concatenación y los puedo ver ordenado de tal manera. Pero si se fijan las columnas no estan ordenadas jerarquicamente.
2. Columnas ordenadas jerarquicamente.
Cuando le doy que se ordene jerarquicamente por Precio Unitario se quita la primera vista y no me gusta lo que queda, ya que para mi lector tiene que leer los eje x para saber que Tipo de Cultivo es y que Cliente.
@jlainez create a calculated column that has a unique sort for your customer/crop hierarchy. Let's say you have twelve crops and eight customers. Multiply the customer ID by 100 and add the crop ID.
Then put the calculated column in the visual tooltips, and sort the chart by it.
March 31 - April 2, 2025, in Las Vegas, Nevada. Use code MSCUST for a $150 discount!
Check out the February 2025 Power BI update to learn about new features.
User | Count |
---|---|
24 | |
12 | |
10 | |
10 | |
9 |
User | Count |
---|---|
16 | |
16 | |
13 | |