Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Find everything you need to get certified on Fabric—skills challenges, live sessions, exam prep, role guidance, and more. Get started

Reply
Lebron45
New Member

Creation Filtre

1. Bonjour à tous ,

Je souhaite créer un filtre (image joint).

Exemple : je choisis une période :

1. Si je clique sur ANNEE, je dois voir uniquement les données des années sur le graphique
    Lebron45_3-1726321472765.png

1. Si je clique sur  Mois, je dois voir les données mensuelles de toute la période sélectionnée sur le graphique
    2. Si je clique sur  Semaine, je dois voir les données des semaines de toute la période sélectionnée sur le graphique :

NB : pour la semaine si je choisis une seule semaine dans la période : je veux que les jours s’affichent . Exemple : Lundi, Mardi, Mecrerdi .....

Lebron45_4-1726321472767.png

Merci d’avance pour votre aide

1 ACCEPTED SOLUTION

Hello @Lebron45 , 

You can just create a field parameter by adding all the granularity like Year, Month and Week and use it as slicer and also in the line graph.

If you find this helpful , please mark it as solution and Your Kudos are much appreciated!

Thank You

Dharmendar S

LinkedIN 

View solution in original post

4 REPLIES 4
timahenning2
Frequent Visitor

Bonjour Lebron,

Malheureusement, je ne parle pas français. Je suis sûr que vous pouvez trouver de l'aide dans la communauté des utilisateurs Power BI français.

Tim

lbendlin
Super User
Super User

Use the Microsoft Timeline Slicer if you must.  

Hello @Lebron45 , 

You can just create a field parameter by adding all the granularity like Year, Month and Week and use it as slicer and also in the line graph.

If you find this helpful , please mark it as solution and Your Kudos are much appreciated!

Thank You

Dharmendar S

LinkedIN 

Bonjour @dharmendars007 

Merci pour votre retour,

J’avais déjà testé cette solution mais ça ne marche pas

Sur cet exemple j’ai appliqué le paramètre de champs

• Si je ne sélectionne pas le paramètre ANNEE, MOIS SEMAINE , je dois  avoir toute la période sur la courbe( période affichée dans « Date »)

Quand je sélectionne le mois, je n’ai pas tous les mois de Juin 2023 à Août 2024 et c’est pareil pour les semaines

Voici comment ça s’affiche et c’est pareil pour les semaines

Lebron45_0-1726392041688.png

Helpful resources

Announcements
Sept PBI Carousel

Power BI Monthly Update - September 2024

Check out the September 2024 Power BI update to learn about new features.

September Hackathon Carousel

Microsoft Fabric & AI Learning Hackathon

Learn from experts, get hands-on experience, and win awesome prizes.

Sept NL Carousel

Fabric Community Update - September 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.